Παρασκευή, 6 Ιουλίου 2007

Σκέψεις...

Πήγα προχθές να δω το "Bobby"(και συνειδητοποίησα ότι ήμουν μόνη μου στην αίθουσα-πριβέ λέμε!ασχτ),κι η δολοφονία του Κένεντι με έβαλε σε σκέψεις...Όχι ως πολιτικό γεγονός, αλλά ως δολοφονία, ως θάνατος...
Είσαι,περπατάς,αναπνέεις,μπαμ,δεν είσαι.
Το μπαμ δεν είναι απαραίτητα σφαίρα.Είναι καρδιά,ανεύρισμα,εγκεφαλικό,πράγματα που σε μια στιγμή τερματίζουν τα πάντα. Και μπορεί να συμβούν ανα πάσα στιγμή. Αυτό κάνει τον άνθρωπο να μοιάζει μικρός,έτσι δεν είναι?
Εχω ακούσει ανθρώπους να λένε ότι φοβούνται τον θάνατο,αν και δεν είμαι σίγουρη ότι το κατανοώ πλήρως. Φοβούνται τον πόνο,το μετά ή και τα δύο? Και τελικά δεν ξέρω αν αξίζει αυτός ο φόβος. Δεν πιστεύω στη μεταθανάτια ζωή,χωρίς να απορρίπτω όσα λέγονται απ τις διάφορες θρησκείες. Ούτε είμαι σίγουρη για τον χριστιανισμό κι όλα όσα φρόντισαν μεθοδικά να μου γνωρίσουν το σχολείο και οι γονείς μου. Εντάξει,δηλαδή όλα αυτά περί θαυμάτων και λοιπών υπερφυσικών δεν τα δέχομαι. Και εν τέλει,γιατί να είναι ο χριστιανισμός το σωστό,και να μην είναι ο βουδισμός ή κάποια άλλη θρησκεία,ή καμία απ όλες τους? Η κάθε μια τους εξάλλου έχει την δική της προσέγγιση για το θέμα του θανάτου. Θυμάμαι ότι αυτό μας το έλεγε ο θρησκευτικός μας πριν 2 χρόνια:"Οι θρησκείες έγιναν για να εξηγήσει ο άνθρωπος ζητήματα που τον φοβίζουν,όπως ο θάνατος". Αλλά βασικά δεν ήθελα να γράψω για τις θρησκείες. Ο θάνατος είναι φαινομενικά απλό πράγμα. Σταματάς ν αναπνέεις,αφήνεις πίσω μια ανάμνηση. Οσο απλό όμως κι να φαίνεται,τόσο πιο πολύ φοβίζει. Ακουγα μια φορά μια συνέντευξη της Σώτης Τριανταφύλλου,κι όταν τη ρώτησε η δημοσιογράφος "Μετά τον θάνατο τι?",εκείνη είπε "Τίποτα. Το σώμα διασπάται στα υλικά του.Είμαστε χημικές ουσίες και επιστρέφουμε στη φύση". Το βρίσκω αρκετά πειστικό. Και απλό.
Όσες φορές έτυχε να δω από κοντά νεκρό,πάντα μου έκανε εντύπωση πόσο ψεύτικο φαινόταν το σώμα.Οχι ακριβώς ψεύτικο,απλά πολύ ξένο,σαν κέρινο ομοίωμα. Κι αναρωτιέμαι τί λείπει? Η εύκολη απάντηση θα ήταν η ψυχή,αλλά δεν ξέρουμε τί είναι η ψυχή. Κάπου είχα διαβάσει ότι τη στιγμή του θανάτου ο εγκέφαλος παράγει μεγάλη ποσότητα ενδορφινών,και περνάς καλά...Δεν ξέρω αν τελικά ισχύει. Ο θάνατος διασκεδαστικός? Θα ήταν ειρωνικό αν μη τι άλλο,αλλά τελικώς γιατί όχι? Δεν ξέρω αν θα καταλάβουμε ποτέ το θέμα του θανάτου. Προσωπικά δεν με απασχολεί,με την έννοια ότι δεν με νοιάζει αν συμβεί τώρα ή σε 80 χρόνια. Είμαι πολύ ευχαριστημένη απ όσα έχω ζήσει,κι απ τους ανθρώπους που έχω γνωρίσει. Το σκέφτηκα αυτό και κατέληξα ότι ο φόβος μου είναι άλλος. Είμαι 18. Δυνητικά μπορώ να κάνω τα πάντα,δηλαδή να γίνω ό,τι θέλω...μου προσφέρονται απεριόριστες επιλογές και μπορώ να χαράξω την πορεία που θέλω...Θεωρητικά μιλώντας πάντα.
Είναι δύσκολο να το περιγράψω,αλλά τελικά φοβάμαι τη στιγμή που θα κοιτάξω πίσω μου και δεν θα δω κάτι αξιοσημείωτο,κι ύστερα θα κοιτάξω μπροστά μου και θα δω περιορισμένες επιλογές...Τη στιγμή που θα είναι αργά για αλλαγές.Που θα δω ότι πέρασα και δεν άλλαξα κάτι. Ο μέσος όρος ζωης είναι ας πούμε χοντρικά 70 χρόνια,αριθμός μικροσκοπικός πλάι στην ιστορία. Κι όμως υπήρξαν άνθρωποι που έφεραν τεράστιες αλλαγές.
Δεν ξέρω,τέτοια σκέφτομαι,και μάλλον πρέπει ν ανοίξω κανα κλιματιστικό σε λίγο γιατί η ζέστη επιράζει άγρια!
( Το σεντονάκι μπορείτε να το πάρετε και να σκεπαστείτε το βράδυ άμα έχει ψύχρα!)

5 σχόλια:

~ zefi ~ είπε...

Καλημερα
τα ιδια πραγματα σκεφτομαι κι εγω σχεδοn καθε μερα και ξερεις γιατι?
γιατι εγω ανηκω στην δευτερη κατηγορια που δεν εχω πια επιλογες και σαν να μην φτανει αυτο κοιταω πισω και δεν ειμαι καθολου ευχαριστημενη απο τα οσα εχω κανει.
...................................
μπραβο σου που δεν φοβασαι το θανατο μακαρι να μπορουσα να σε ακολουθησω σε αυτο αλλα δεν μπορω ειμαι υπερβολικα φιλασθενη και αυτο με τρομαζει οσο τιποτα.

παντως συμφωνω σε πολλα μαζι σου και στα οσα αναφερεις για τις θρησκειες..

Christos είπε...

Αρχικά θέλω να θείξω την ικανότητα σου να γράφεις πολύ πολύ καλά, για άλλη μια φορά θα προσπαθήσω να σε αποτρέψω απο το να σπουδάσεις φυσική or whatever. Το Bobby είναι πραγματικά πολύ πολύ ωραίο έργο. Και γενικά μη μασάς.. :-D ελπίζω να έχει κόψει το κάπνισμα..

@Zefi΄Zefi χώρις μάλλον να το ξέρεις είσαι ένας άνθρωπος με πολύ πολύ θετική ενέργεια. Δεν είναι όμορφο να νιώθεις έτσι και άν νομίζεις ότι μισείς κάτι... τότε άλλαξε το. Τόσο απλά... Σας φιλώ γλυκά και τις 2 πάω να απολάυσω την μοναδική ίσως μέρα με ήλιο στο Londinium. ΦΙΛΙΑΑΑΑ

Μπουρδουμπλούμ.... είπε...

@zefi Εγώ καλημέρα δεν λέω,αν και δεν έχω και πολλή ώρα που ξύπνησα! :)
Σχετικά με όσα είπες...πιστεύω ότι αδικείς τον εαυτό σου. Κατ' αρχάς έχεις ακόμα επιλογές,κάτι που φαίνεται κι απ την απόφαση σου να πας στα καγκούρια!(κατά το αγγούρια) Και σίγουρα αν το ψάξεις θα βρεις κι άλλα πράγματα,που ίσως δεν τα έχεις συνειδητοποιήσει. Όσο για το ότι δεν είσαι καθόλου ευχαριστημένη απ όσα έχεις κάνει...και πάλι νομίζω ότι τα βλέπεις λίγο μαύρα! Δηλαδή εννοώ ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχεις κάνει αξιόλογα πράγματα! Και αξιόλογα δεν σημαίνει να βρεις το εμβόλιο για την ελονοσία,αλλά να προσφέρεις βοήθεια σ έναν φίλο που τη χρειάζεται,να ακολουθήσεις κάποιες φορές την καρδιά σου... είμαι σίγουρη ότι για κάποιους είσαι σημαντική κι αυτό έχει σημασία!! :)

@christos Αχ,ευχααριστώ-ευχαριστώ!! Συγκινούμαι! Πράγματι ήταν αξιόλογη ταινία! Κιέχω κι 1,5 μήνα να βάλω αυτό το πράγμα του διαβόλου στο στόμα μου! Λονδίνο με ήλιο?? Σαν ανέκδοτο είναι!!

~ zefi ~ είπε...

σας ειπα οτι σας αγαπάω πολύ ???
οχι???
εεεεε λοιπόν σας το λέω τώρα!!!!
ναι ναι σας αγαπάω πολυ πολυ πολυ!
και σας ευχαριστώώώώώώ ταμάλα!
ειναι για εμένα πολύ σημαντικό να μπαίνω σε ένα blog και να διαβάζω ολα αυτά ,πόσο μαλλον όταν εκείνη τη στιγμή είμαι στο υπόγειο της διάθεσής μου..

δυο μεγάλα * smak * και στους δύο!!!
ααα! και ευχαριστώ για την υποστηριξη οσων αφορα τα αγγουρια!!! χαχαχαχα!

1) μπορδουλινι αυτο με τη φυσική και εγώ λέω να το ξανασκεφτείς ..
δεν το ήξερα τωρα το έμαθα.
Πραγματικά το παρόν Post είναι πολυ καλό και ο τρόπος που εκφράζεσαι κατανοητός και ευχάριστος ..( καλά σαν δασκαλα τα είπα χα χα χα χα χα χα την δευτερα με τον κηδεμονα σου)..


2) γιουπιιιιιιιιι χρηστο.....ηλιος
μαζεψε μαζεψε για να έχεις ...
φιλια στα λονδινααα !!

καλη εβδομάδα!

Μπουρδουμπλούμ.... είπε...

Κυλία-κυλία,να πάω λίγο τουαλέτα?? ΛΟΛ :Ρ
Χαχα,ευχαριστώ,περιμένω καλο βαθμό στον έλεγχο! Α,τη φυσική μη μου την πειράζετε,τώρα που κατέληξα! Αφήστε που είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα περάσω φυσικό,μιας και είναι η 4η μου επιλογή!
Όσο για τα υπόλοιπα,κοίτα να ανέβεις απ τα υπόγεια στα απόγεια(πως λεμε από τα αλώνια στα σαλόνια? αυτο.)
Φιλιά: